Ibland får jag sådan lust att göra om i sovrummet. Särskilt nu när jag är sjuk med feber o hosta och har tid att ligga och fundera över det=) Det ser riktigt trevligt och somrigt ut på denna bilden som togs för snart tre år sedan av fotograf Katarina Malmström Brown och styling Amelie Grönholm men det är liksom som att jag tröttnat på det sockersöta, jag faller för stilen med naturliga inslag och jag brukar vilja göra om vart 5e år så det är verkligen dags! Ja, vi får väl se vad som händer, och det får ni med, så länge jag fortsätter att blogga, trevlig helg alla som kikar in här!

36 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Gomorron kompis !!
Åhh vad fint..men jag vet hur det är, man funderar o hittar på, också vill man göra om !! Ska bli spännande att få se vad det är du tänker göra..
Kraaam Anette

LIVSGLITTER sa...

Ohh nog brukar jag också tröttna ibland, men det är ganska snabbt övergående som tur är. Älskar sockersött! Vilket vackert sovrum ni har <3

Linda sa...

Härlig blogg du har! Lägger till dig till min blogglista...

Trevlig helg

Kram Linda

linnea-maria sa...

Åh, det ser verkligen somrigt och vilsamt ut. Men även om du ändrar om så tror jag att det kommer att bli ännu finare sen när du är klar. Kram /Therese

Så Vitt Jag Vet sa...

Så romantiskt... Ja när man funderar på att göra om så kommer ideerna flygande och snart har du ett nytt sovrum !
Ha en skön helg!
Kraam
Sanne

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Jättefint, men jag vet hur det är..kul med lite förändring ibland:)

Kram Susanne

LantlivsAnette sa...

Halloj igen...jaa vi var inne hos varandra samtidigt..:)
Du såg att jag har klippt mig..luggen blev liite för kort den här gången, jag har virvlar så den är bångstyrig nu..men det växer ju..
Kraaam Anette

Ett Vitare Hem sa...

Åh jättefint men jag är också en sån som behöver förändra lite då och då ;o)
Ha en riktigt härlig helg!
Kram/Lena

Fru Ekeby sa...

Jo det kan bli för mycket av det "söta" ibland i dom olika bloggarna! Det söta vita är nog en övergående trend, sen finns det dom som har en vit stil hela livet utan att det är snuttit. Jag gillar ju din stil skarpt! Den är naturligt fin och ligger ändå bra till trendsmässigt! Trevlig helg på dej! Kram.

Tinis vita hem sa...

Sängtäcket matchar så fint pelargonera, men till hösten vill jag också ha mera dämpade färger, såsom beige och grått :)
Ha en fin helg!
kram Tini

vardagsvitt sa...

Hej Mari
Så härligt det ser ut och den gröna färgen är jätte fin.
Hoppas du kryar på dig snart.
Så spännade att se vad du nu ska hitta på.
Kram Marith

Millygarden sa...

Ditt sovrum är jättefint men det är klart man vill förändra ibland.....lite nya kuddar och ett vintrigt överkast kan många ggr räcka för att man ska tycka det känns nytt och piffat!

Ska bli spännade och se vad du hittar på!

Trevig Helg!
Marina

Designe sa...

Jättefint är det! Ljust och fräscht! Hör väl till hösten att man vill boa in sig och mysa till det och göra om! Du får "murra" till det lite och göra lite höst!:) Ska bli kul att se vad du hittar på! Krya på dig!

Husmannsplassen i Hidlesundet sa...

For et skjønt soverom!! Rene Carl Larsson, som jeg er så glad i!! Koselig med piketitteren i hjørnet!!
Ønsker deg en riktig god bedring!! Det kan vel ikke være så værst å være syk når man har det så vakkert rundt seg:-)
Klem fra Hjørdis

Norrfrids Eija sa...

Känner också för mer och mer murrighet! Lite horn och någon brun möbel så är det klart, rummet är så vackert som det är, gillar lapptäcket/överkastet. Var femte år stämmer nog ganska väl!
Krya på dig bloggkompis, och ha en fin helg!
Eija

Sommerhuset i bakken sa...

Synes soverommet er kjempefint! Liker at det er lyst og sommerlig, jeg. Veldig søtt!

Riktig god bedring til deg! Håper formen blir bedre snart!

Livet på Vestergård sa...

Vi ser fram emot att få se hur du förändrar. Men snyggt har du redan nu. Krya på dig!
Kram Kicki

Härligt hemma sa...

Helt fantastiskt mysigt sovrum, men visst vill man göra om ibland!
Ha en skön fredag!
Kramar Madeleine

Tina sa...

Jag håller mig nog inte inom femårsramen..byter nog lite oftare hrmpf.
Känner också för lite murrigare och tyngre nu, det finns så mycket snyggt att välja på!

Trevlig helg/Tina

Min Skattkammare sa...

Oj vilket rart sovrum!
Där skulle jag kunna tänka mig att ligga och snörvla en stund. ;o)
Trevlig helg på dig också!
Kicki

hemma hos lilla mej sa...

Åh jättefint men jag är också en sån som behöver förändra lite då och då .
Ha en riktigt härlig helg!Krya på dej Kram Rita ♥

CreandoPhoto sa...

Här har du en till som är föränderlig. Någon av gångerna jag lyssnat på Ernst, sa han faktiskt att man måste se på inredningen som något ständigt pågående. Han menar att vi ska förändra efter nya behov och önskningar för att alltid omge oss med det vi behöver. Bra va?! Kramar Kicki

Lisas torp sa...

Ditt sovrum ser jättevackert ut, men jag förstår hur du menar! Ibland vill man förändra och jag känner också mera för det naturliga och inte för sött!
Spännande att se vad du gör!
Krya på dej!
Kram
Lisa

mariaemb. sa...

Oj oj så fint det ser ju, du har en bra grund att jobba med! ;) Älskar trägolven! Tråkigt att höra att du också är sjuk. Stackars oss! Men tack för din kommentar, det glädjer alltid! Måste ta och kolla upp det där problemet också...hmm...

Krya på dig nu och hoppas du kan njuta av helgen!
Stor kram, Maria

Lilla Blanka sa...

Hej Mari!

Stackare som är sjuk <3
jag tycker det ser mysigt ut i sovrummet men förstår dig samtidigt om du vill göra om för man tycker ju om att få lite nytt då o då :))

Kram och krya på dig!
Mia

Anonym sa...

Lite sen kommentar, bilderna på Eskil & Sören är underbara:)

Trevlig helg!
Kram Caroline

Johanna Stålros sa...

Ja de där infallen får vi väl alla;) Kul att förändra ibland...Önskar dig en jättefin helg. Kram Johanna

Galleri Hönshuset sa...

Men så mysig bild! underbart med det gröna som finns på täcket och blombladen. Spännande o få se resultatet, och krya på dig nu. Kramar kommer här till dig från Solvarbo =)

Galleri 2:An sa...

Härligt överkast! Visst är naturens färger härliga - speciellt höstens alla mustiga färger! Krya på dig! Annika

Kamomilla sa...

I love it, men jag älskar det om du ändrar om också, du har ju bara så träffsäker smak!

Fröken Grön sa...

Nog är det så att man tröttnar och vill förändra hemma emellanåt, fast det där sovrummet skulle jag nog aldrig tröttna på!

Önskar dig en fortsatt fin helg!
/Anna-Karin

C h a r m i g t L a n t l i g t sa...

Hejsan!

Å sååå fint, spännande att få se vad du har i tankarna =)

Trevlig helg

Kraam Sanna

Agnes och Vendela sa...

Supergulligt! men det är ju klart att jag ser det inte varje dag.
Jag tycker det är fint med det som smälter in i det "naturliga"

Kram Agneta

Frida - fridasbetraktelser sa...

Vad jag önskar att det vore mitt sovrum!

Gabriella sa...

Fin bild! Ser vackert och rogivande ut. Men jag känner igen mig, ibland kan jag också tröttna lite på det sockersöta och vill istället ha mer robust och trä. Omväxling förnöjer heter det ju=)

Anonym sa...

Det är alltid roligare att vara sjuk i ett rum där man trivs än att ligga i en sjukhussäng;)

enkla nettan