Vårt lilla skogsträsk...


Jag är inte mycket för långa resor. Har rest så mycket genom åren i mitt yrke och gjort flera långresor fjärran länder privat. Så en enkel weekend till nån mysig stad eller att bara vara hemma och äta gott OCH ta en sväng med roddbåten på sjön med en kaffetermos, det är maximal lycka för mej!


Jag kan inte skryta med att vi har ngn lyxbåt direkt men den passar mej att skvätta runt på en liten skogsjö.Vi har ett par badplatser i denna skogsjö som ligger några km från vårt hus. Helt öde, men med en fantastisk sandbotten!


Hej då Sören och alla andra grabbar!  Tack för i sommar!

Nu har de lämnat min gård och min hage för att vara i en annan hage sista månaden innan det är dags för att flytta tillbaka inomhus trist nog.. Detta är Sören, stor och respektingivande, nästan mer lik en ko än ett får men sååå social och charmig!

33 kommentarer:

(eddas) sa...

En trenger ikke dra så langt for og få forandring og ispirasjon:)
Det var en tøffing han siste der:)
kos deg i helgen
eddaKlemmer

Mys och hemtrevnad sa...

En liten promenad i omgivningarna eller en liten roddtur på en sjö kan ge minst lika mkt lisa för själen som en dag på en playa i solen...jag har med rest litegranna och borta bra men hemma bäst har jag anammat...ha en bra dag! Kramis semlan

Kära Hem sa...

Vad härligt det låter med kaffe på sjön! Jag gillar också att vara "hemmavid" och är gärna ute på sjön, skogen eller bara rotar runt på gården. Idag drar jag till skogs så fort jag stänger Kära Hem. Måste hitta lite svamp!!!

Sören var fin!

/Anna

Norregård sa...

Hej!!
Ljuvliga bilder och vilken mysig strand! Kan tänka mig att det är fantastiskt en varm sommardag!

Kram Malin

Härligt hemma sa...

Underbart!! Ja små sköna utflykter i vår vackra natur är det bästa som finns.
Ha en skön helg!
Kram Madeleine

Att ha det gott sa...

Så otroligt vackra bilder

Skatan sa...

godmorgon!

Nä, inte heller jag kan skryta med något vrålåk till båt men vad gör väl det. Huvudsaken att man kan glida ut på sjön eller havet...

Trevlig helg,

Anna

Lisas torp sa...

Så härligt med en liten skogssjö att glädjas åt en vacker dag!
Så rofyllda och sköna bilder!

Sören är verkligen söt - han verkar gilla att bli fotad dessutom!
Förstår att det måste kännas när de flyttar ifrån dej - ett hösttecken förstås!
Ha en fin lördag!
Kram
Lisa

Lantliga drömmar sa...

Åh va härligt det ser ut på fotona ! nilla

Hulda sa...

Så flott tur du har hatt med båten. Stilige bilder av den også, der vi ser litt av båten og vannet. Hos meg er det rognebærinnlegg i dag. :) Du må kose deg, og ha ei fin helg!

Livet på Vestergård sa...

Små utflykter kan vara såna man njuter mest av. Så härligt att kunna åka ut med båten på träsket.
Njuta av helgen! Kram Kicki

cat sa...

Åhh vad härligt med en roddtur. Vilken välkomnande sandstrand, perfekt för en höstfika.
Ha de gott. Catarina

Gunilla L sa...

Håller helt med dig om det njutbara i att ha små pärlor i närområdet. Lättillgängligt, billigt. Och upplevelsen och känslan kan vara lika stor som värsta äventyrsresan..

Skatan sa...

Hej igen!

De manchettknapparna var pricken över i:et till den hyrda fracken. Han använde dem vid sin promovering...först såg han tveksamt på mig. Gamla tangenter en sådan dag. Sedan insåg även han hur coola de var!!

Vi hörs.

A

Karin - Mina Rum sa...

Vad härligt att ha en "egen" skogssjö med badstränder och allt. Ser underbart ut.
Ha en fin helg. Kram!

kardemumma sa...

Men det är väl att fånga dagen som du beskriver! Vi behöver mer sånt i våra liv! En skön känsla du beskriver och en lisa för själen!
Kram från gipsad kryddgumma

Linda sa...

Hej!

Det ser underbart ut! Det behövs inte mer för att själen ska få sitt!
Härligt att ha så nära till sjön!

ha de gott!

lottens vita och gröna sa...

ohhh guuu så mysigt marie, skulle jag me få välja så är det det enkla som smakar bäst, inga pompösa resemål här inte!
må gott, varmkram lotten

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
jag har också en gång i tiden flaxat runt och bott ute i världens alla hörn. Men hur man än vänder och vrider på det så älskar jag Sverige och precis som du de små enkla "resorna" ut i naturen...
Önskar dig en underbar helg!
Hälsningar Monica

Kamomilla sa...

Vardagslyx, det är det, att ta en tur med båten sådär. :)

Jag gillade ditt ilägg om modern allmoge- jag wurmar nog för samma stil :) Önskar jag kunde dra den genom hela huset men jag dras åt alla olika håll av någon anledning. Det blir lite alltmöjligt i en salig mix...

Mitt hvite hus sa...

Herlige sjarmerende bilder Mari...
'man trenger ingen luksus båt eller lange flotte reiser..

bare man nyter livet og de små stundene i hverdagen..

Nyt helgen =)

Klemmer =)

Skogslyckan sa...

Så härligt och supersvenskt! De få gånger jag vart ute och rest längtar jag mest hem. Det räcker att jag åker till stan, så blir jag alldeles varm i själen när äntligen skogslyckan dyker upp och jag är hemma. Vi bor ju i ett underbart vackert land.
Kram Pia

emblas-kanel sa...

Tenker dere hadde en fin tur ut med båten. For en trivelig blogg, jeg har sittet lenge og lest i den. Liker svensk innredning og bruker å kjøpe svenske interiørmagasin. Legger deg på blogglisten min :-)
Hilsen emblas-kanel (fersk blogger)

Norrfrids Eija sa...

Vad fin och ståtlig han är Sören! Tråkigt nog är det dags för vinterboendet för fåren snart här också, med den fördelen att man lär känna individerna bättre. Tänk så mycket djuren tillför oss människor!

Love Your Homes sa...

Riktigt snygg herre, Sören! Verkar som han gillar kameran. Hoppas de kommer tillbaka tidigare nästa år.

Håller med om att hemma är bäst numera, packa väskor är inte roligt alls. Ändå är det så mycket man fått med i bagaget många gånger som inte väger, utan minnen för livet.

Må så fint, Marie!

Unknown sa...

Hej Mari,

Med möjlighet att ta båten till en så underbar strand förstår jag gott att Du inte längtar efter någon annan strand längre bort.

Jag brukar alltid säga om vi i Sverige bara var garanterade riktigt sommarväder 3 månader om året hade vi aldrig åkt bort från vårt fina underbara land.
För visst är väl Sverige fantastiskt!
Så många goa guldkorn runt om i landet!

Hoppas att fåren får det lika bra nu då det är dax för dom att flytta ifrån dig.

Ha en skön söndag!
Kramisar Jeanette

Anonym sa...

Vilket ysigt enskilt badställe ni har. Det ser nätan ut som de små badställena vi besökte när vi var i Grekland i maj, lite höstigare bara......

Härligt att kunna åka iväg i en liten båt så där, så fritt på något vis....

//Lena

Lisa sa...

Dear Mari,
peautiful pictures, we allways only think about buying our own boat, but perhaps someday... And you are so right, Sören is a really pretty sheep ;-) and he looks like he's having a lot of character. I like sheep, my aunt used to have some when I was a child.
Love,
Lisa

LantlivsAnette sa...

Åhh vad mysigt med en liten utflykt så där..och med en liten båt och en termos..härligt !! Och på nära håll, det gillar jag också..
Liaa Sören och hans vänner, jaa nu är sommaren slut för den här gången, lite vemodigt..men ändå så är ju Hösten fin och mysig, tur att man kan tycka det..
Ha nu en fin helg vännen
Kraaam Anette

LantlivsAnette sa...

Lilla Sören skulle det ju vara..slant visst lite på tangenterna där...

Anci sa...

Hej !
Resor behöver inte vara långa. Din resa ser så mysig ut !!

Kram
Anci

Ann-Catrin sa...

Godmorgon Mari!!

men så mysigt det låter, dina bilder förmedlar så mycket harmoni.. båttur i en skogsjö med termos .. underbart..inte mycket som slår det!

Sören.. ett riktigt charmtroll ser jag..
vissst känns det lite vemodigt just nu.. sommaren är slut, löv har böjat trilla.

KRAAM
Ann-Catrin


grattis igen förresten till reportaget..

Ninne sa...

Det är så man ska ta vara på livets fina stunder. Gott att höra att du SER o njuter av hemmavid stunderna-- allt för ofta blir man hemmablind o kan inte ta ut det rätta av det man har nära.
Vad han är go den store Ulltotten
Jag hade sådana som barn. Många känslor känns i kroppen när man ser honom.
KRam Ninne